На першу сторінку
 
РеєстраціяЗайтиВідновити доступ
ЛітКлуб лого
всі твори проза поезія інше рецензії форум автор

Категорії

Юра, 01.05.2016 року



Господи, не "парте" мені мозки!.. Вразьте мене, здивуйте - тільки не робіть вигляду, що Ви знаєте те, чого Ви не знаєте або чого не існує!..

Смішна ти!.. І "ти" також... Можна грати на слабкостях або на тінях - сутність від цього не змінюється, і взагалі нічого не зміниться!.. Окрім Вас.

Нічого "крутішого" за 10 категорій Арістотеля я не зустрічав:

1. Субстанція - сутність речі. Арістотель відрізняє сутності "першого роду" - які належать окремим об'єктам, від "другого роду" - які є узагальненнями усіх подібних об'єктів.

2. Кількість.

3. Якість - надзвичайно цікава категорія, яка "відображає усі нематеріальні властивості об'єкта".

4. Відношення - взаємозв'язки між об'єктами.

5. Простір - відносне місцерозташування об'єкта.

6. Час події.

7. Стан (ситуація) - взаємне "розташування" властивостей об'єкта по відношенню до властивостей інших об'єктів.

8. Володіння - приналежність об'єкту сукупності або інших об'єктів.

9. Дія - цілеспрямоване перетворення одного об'єкта іншим.

10. "Страждання" - зазнавання, переживання, самоусвідомлення змін, спричинених одним або декількома об'єктами.

Григорій Сковорода у своєму найкрутішому творі "Кільце" "натякав" на число 4 - у контексті його узагальнення числа 10: 1 + 2 + 3 + 4 = 10.

Отож, кому цікаво, може спробувати розташувати категорії Арістотеля у 4 групи - таким чином, аби категорії наступної групи логічно "витікали" із попередніх груп. Тому що я це зробив...

Кант запропонував свої категорії:

І. Категорії кількості:

1. Єдність.

2. Множинність.

3. Цілісність.

ІІ. Категорії якості:

1. Реальність.

2. Заперечення.

3. Обмеження.

ІІІ. Категорії відношення:

1. Субстанція й приналежність.

2. Причина й наслідок.

3. Взаємодія.

IV. Категорії модальності:

1. Можливість й неможливість.

2. Існування й неіснування.

3. Передвизначеність й випадковість.

Проте, як на мене, категорії Канта є більш заплутаними - у сенсі їх взаємної обумовленності... Тому що не може бути так, як тільки хочеться, а скоріше так - як воно є насправді.

Отож, якщо хтось може додати щось вагоме - нехай, а інакше не створюйте диму без вогню і гріхів - без їх необхідності...

Читати коментарі (4)
Рейтинг Оцінили Переглянули
1 Микола Нечета. 380
( написати коментар )
Микола Нечета
2016-05-12 23:25:57

після лаконічної влучності визначень Кантівських "Темпераменти почуттів", де я не зміг змінити жодного слова на синонім, не втративши досконалості, я почав вважати філософію точною наукою.

(відповісти)
Юра
2016-05-12 23:30:37

Буває...
Після ознайомлення з "Наукою логіки" Гегеля я зрозумів, що сутність не в словах, а у думці, яка поза ними... А слова - лиш слухняні, хоч і яскраві, служки! 

(відповісти)
Микола Нечета
2016-05-12 23:35:09

думка промовлена - брехня єсі

(відповісти)
Юра
2016-05-12 23:45:23

Тут уся діалектика... майже

(відповісти)
( написати коментар )