На першу сторінку
 
РеєстраціяЗайтиВідновити доступ
ЛітКлуб лого
всі твори проза поезія інше рецензії форум автор

п.5. Різне. Питання стилю.

Фома Пугаляк, 30.12.2008 року



Гадаю незле було б почути те, що на Вашу думку, літклубівців, впливає на стиль письма?

------------------------------------------------------- --------------------- -----------------------------------------------------------

Розгортаючи питання маю надію багато думок. Або ж прочитати.

Читати коментарі (82)
Рейтинг Оцінили Переглянули
0 799
( написати коментар )
Фома Пугаляк
2008-12-30 12:20:54
Як на мене, на стиль людини насамперед впливають наступні фактори. --------------- а) те, що читає людина (плюс фільми, світлини, картини і.т.п.в.т.д). ------ хто поставить б?
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-30 12:34:51
цим літом я тут зареєструвалась і зрозуміла, що мене не дуже сприймають..те як я писала, було надто по-дитячому і несформовано і взагалі просто якісь писюльки))не можу сказати, що зараз я супер-пупер, але тим не менше, посидівши тут, я дешо зрозуміла, шо треба працювати над властим стилем, шо я почала і робити.о тепер така я друга.бо як порівняти те шо було колись і те як я зараз пишу-це різні речі і це тішить))
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-30 12:35:49
отже, на мене вплинув сам літклуб))
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 12:54:57
що більше вплинуло - відсутність добрих відгуків на ранніх етапах чи біла заздрість? питаю без жодної злості чи бажання хамити). цікаво лише)
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-30 13:01:33
майже цілковита відсутність добрих відгуків.
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 13:09:43
добре. але питання залишається відкритим. нехай, був поштовх. а процес зміни стилю як відбувався?
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-30 13:21:47
ой процес..хм..ну я зрозуміла, що треба якось складніше писати, тобто не просто тяп-ляп,а шукати певні образи, чим я і зайнялась. мені це сподобалось, адже в процесі я находила щось цікаве, гарне)).отак виписуюсь, мені почали казати, що тепер набагато краще..я шукаю - процес триває))
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 16:18:00
чи нема у вас часом відчуття награності сюжетів, образів, діалогів?
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-30 16:49:56
та ні не помічала.а Ви до чого ведете?))
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 17:11:39
питанням на питання?)
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-30 17:17:02
ні я відповіла))так до чого Ви ведете?))
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 17:21:32
ні до чого. в мене часом таке відчуття буває. того й шукаю чи не я один такий. як виглядає ваш пошук образів? з життя, а потім він обростає сюжетом, поточно потовщуючись і відшліфовуючись чи навпаки, закладене бажання про якусь ідею і зустрівши подібне виходить на папір?
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-30 17:26:04
ну..це виглядає приблизно так: сиджу я виконую якісь нудні завдання, монітор компютера так заманливо дивиться на мене і я вирішую поклацати по клавіатурі)) виходить так, що образи нізвідки появляються, а буває і так, що я їх викопую з пямяті..ну по-всякому буває..образи є - то таке.лиш би ше надхнення було.без нього нічого не виходить, хоч інколи так кортить шось гарне написати..)) а взагалі вигадувати образи дуже цікаво))тоді ціла картина постає перед моїми очима..ммм..))
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 17:33:22
ммм. щось знайоме і з гірким присмаком. ---- наскільки часто твір пролежує в шухляді а потім наново в дещо іншому світлі виходить на публіку?
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-30 17:45:37
зовсім навіть рідко..хоч признаюсь інколи таке буває: буває, що виношую якийсь образ, як дитину, а потім дуже приємно то показати іншим, вже сформоване і файне(в такій мірі, в якій це можливо))
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 17:47:47
переходимо на повний рядок? (див. ### +++ ###)
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-30 17:56:14
ем..я напевно не зрозуміла..
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 17:59:31
див вниз)
(відповісти)
Дмитро Лопатинський
2008-12-30 12:43:43
б) Естетичний смак. Це складний для пояснення феномен. Згідно з Гадамером, він передбачає здатність до естетичного судження. Цьому неможливо навчитися, й це неможливо логічно довести. У цьому можна лише постійно вправлятися. Відсилаю до "Істина і метод" (с. 30-60)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 12:56:16
це щось близьке до такого ж фіктивного явища як "присутність таланту, який зараз актуальний"? Чи ця якість притаманна усім, однак в різних способах самовираження?
(відповісти)
Дмитро Лопатинський
2008-12-30 14:13:22
мені здається, що, на жаль, воно або є, або його нема((( причому для вдалої естетичної комунікації така здатність до естетичного судження повинна бути як у автора, так і у читача, який повинен мати смак, аби зробити певне судження... замкнене коло, білн)))
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 16:04:31
от і я про те ж. це не може бути відповіддю. адже бувають настрої у читача, при яких він здатен читати (і головне! йому сподобається) те, чого в нормальному стані навіть в руки не братиме. як це пояснити?
(відповісти)
Дмитро Лопатинський
2008-12-30 16:35:32
Це можна пояснити як завгодно. Скажімо, настроєм, або радше налаштованістю на сприйняття певного роду інформації. Але це вже не має жодного відношення до питання про стиль. Якщо людина все життя читає Джойса з Кафкою, а у купе потягу бере з собою Любка Дереша, то з цього ми нічого не виснуємо про стиль цих авторів. Я мав на увазі дещо інше, а саме здатність людини до відчуття єдності цілого та частини: що пасує у певному контексті, а що ні. Це і є смак, який уже безпосередньо впливає на стиль. Скільки разів Ви, пишучи певний твір, щось у ньому викреслюєте й змінюєте? Ось це і є відповідь. Ви відчуваєте (і кожний це відчуває по-своєму), що є тут доречним, а що ні. Навіть найофігенніша метафора може бути стилістично недоречна за певних обставин.
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 16:40:41
Гарна віповідь. Дійсно, я відійшов від теми. Але тільки заради зупинки темпу. Ймовірно, відчуття бувають. Й бувають різні. Гарне так пояснення у вас. Веєрштрасівське (цитата, зрештою, не має місця) або ж щось подібного. Чи таке відчуття має чітко окреслені правила задля успіху твору? Детальніше - чи можливо відчути людину справжнім титаном, талантом, світилом, ще коли вона тільки виробляє стиль?
(відповісти)
Дмитро Лопатинський
2008-12-30 17:04:18
Звичайно, можна! Адже ніхто не відкидає тієї основи, навколо якої все обертається в художньому творі, будь-то поезія чи проза. І це (тут варто було б поставити літеру г) або навіть а)) естетичні переживання, покладені в основу твору - те, яким чином автор сприймає навколишню дійсність, його естетичний досвід. Прикладів безліч: ранні Антонич, Рільке, той же таки Бродський ("Большая элегия Дж. Донну" написана у 18 років) та багато інших. Без такого досвіду, нехай навіть ти прочитаєш сотні книг, сам ти не зможеш написати нічого. Знову ж таки, критерій такого досвіду не є нормативним, тобто він може варіюватися в певних рамках, але його наявність обов'язкова. Інакше це буде не художній твір а трактат)))
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 17:17:36
про досвід не зрозумів (...Без такого досвіду, нехай навіть...). Якщо ваша ласка, поясніть.
(відповісти)
Дмитро Лопатинський
2008-12-30 17:36:31
Маю на увазі досвід естетичних переживань, які автор кладе в основу твору. Це можуть бути абсолютно довільні переживання, але вони мають бути. З іншого боку, досвід - це те, чим ти хочеш поділитися, що ти прагнеш висловити, що спонукає тебе до написання твору. З точку зору читача, твій досвід є тим, у чому він шукає точки зіткнення, що робить його співтворцем. Звісно, під час практичного "ословлення" цього досвіду даються взнаки формальні аспекти стилю, які є також дуже важливими. Однак в основі лежить саме досвід, пережите та саме переживання. Можливо, це надто розмите формулювання, але я саме так це розумію.
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 17:40:24
$співтворцем$ в якому аспекті? Відносно тих самих переживань можу хіба додати, що це важливо. Того й прогресує попсовість. І не реалізм, як дехто вважає (шансон). Як гадаєте, можливих характеристик стилю (проза) є багато?
(відповісти)
Тата Годецька
2008-12-30 13:21:51
в) норма реакціі на подразники(психічні), бо, як встигла зауважити, пишеться краще.....ееее.....себто інтенсивніше(поняття "краще" не зовсім вдале) саме під впливом коливання емоційних станів "добре", "херово" .настає період ДЕЗорієнтації, де слова немають примусу і будь-якої причетності до навколишніх факторів. поезія має бути вільною:) гггг....я так думаю:)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 16:07:18
занадто складно, як на мене. не дивуйтесь, схильний розпитувати детально, хоча це не роздратування. це означає наявність доброго твору при полюсних настроях. а причина в тому яка?
(відповісти)
Тата Годецька
2008-12-30 22:08:43
причина? властивість контактування:)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-31 14:43:21
випадок зі свого життя можете навести, коли дійсно ДЕЗорієнтація відіграла першу роль при написанні твору? -- а ще краще твір хочеться побачити) --
(відповісти)
Тата Годецька
2008-12-31 17:45:08
УУУУУУ.....:) ШАНОВНИЙ!:) НЕ БУДУ Ж Я ВАМ РОЗПОВІДАТИ ВСІ КАЗУСИ, ЩО ТРАПЛЯЮТЬСЯ ЗІ МНОЮ:) А ТВОРИ МОЖЕТЕ ГЛЯНУТИ КЛАЦНУВШИ МИШКОЮ НА " Тата Годецька":)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2009-01-01 01:33:17
можу але не зроблю цього. гадаю, що мусиьт бути яскравий представник серед творів. й думається, що вказавши чітко на такий твір зможу задуматися. без образ)
(відповісти)
Тата Годецька
2009-01-01 19:45:28
навіть і не думала:) просто впадло:)
(відповісти)
х
2008-12-30 17:34:09
а я думаю, що стиль це цілком особиста притаманність кожної окремої людини, яку неможливо вточності повторити і яка сама виникає в процесі покращення своєї майстерності... а ще я там читала про штучність, як на мене, то штучність тільки тоді має місце, коли твір не пропущений повністю через свої почуття чи відчуття при його написанні, і виникає тоді, коли автор просто має сильне бажання щось написати, але воно йде не від душі, а від розуму... от така моя думка :)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 17:45:35
що поганого в розумі? так розумію, поезію ставите вище? Прошу не відповідати на останнє запитання. Існують й наукові праці, коректно замкнуті в літературній клітці. І йдуть на ура. Як приклад наведу Мічіо Кайку "Гіперпростір". Якщо розібратися - теорія гіперпростору та паралельно-часових точок, суперсиметрії (хвала редактору І.О. Вакарчуку та його сину, автору альбому з тією ж назвою) не така вже й популярна, але настільки грамотно оформлена (причому вираз "для чайників" неможливо застосувати (ще одні дужки і йду додому голубці гризти)), що хочеться її читати, розуміти. Відносно повторень. Напевно це правильно. Так само неможливо. Зверніть увагу. Якщо вам подобається твір котрогось з літклубівців ви кляцаєте на його інфі. Так, ніби вона може щось пояснити. Є тому пояснення?
(відповісти)
х
2008-12-30 17:59:36
я так думала, що ми поезiю i прозу обговорювали, а не науковi працi :)) але всерiвно вважаю, щоб написати справжньо проникливi речi можна тiльки пропускаючи через серце... в розумi нема нiчого поганого, акраз навпаки, тiльки гармонiй "симбiоз" душа-розум, надаэ творам проникливостi, правдивостi, душевностi... та ми тут власне обгорювали стиль :)) на рахунок iнфи, то особисто я завжди дивлюсь iнфу нового автора, тому що цiкаво дiзнатись, що автор може сказати про себе :))
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 18:01:57
нехай. як гадаєте, по яких параметрах людина набуває такого досвіду а не інакшого?
(відповісти)
х
2008-12-30 18:06:33
параметрам? хм... я звичайно статистику не проводила, але щонайменше iнтелект маэ бути присутнiм :)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 18:09:02
а ще щось?
(відповісти)
х
2008-12-30 18:18:50
менi важко говорити про всiх, тобто узагальнювати, так як я не спецiалiст з цього питання, можу сказати з власного прикладу: я почала писати з весни цього року, тому що до того часу вважала що ця справа для мене нонсенс, так я маю математичний склад розуму i з сферою мистецтва-лiтератури нiяк не повязана i необiзнана... я звичайно не маю таланту справжнього поета, але декому моi творiння подобаються... якщо я б хотiла цим занятись бiльш професiйно, то думаю, що напевно менi б вдалось досягнути бiльш вищого рiвня нiж зараз на даний момент... то до чого це я веду, а до того, що теоретично творити може будь-хто, незважаючи на особистi характеристики чи то параметри кожноi окремоi людини... це суто моя суб"эктивна думка i вона не претиндуэ на iстиннiсть :)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 18:24:19
що виділяєте в своєму стилі головного? підле питання?)
(відповісти)
х
2008-12-30 18:29:46
хе-хе... це питання варто задати читачам, щоб була об"эктивна вiдповiдь :) але можу вiдзначити наступне: образнiсть, вживання доволi незпривичних слiв... це получаэться якщо чесно само собою :)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-31 12:05:13
можете кивнути головою і з певною впевненістю сказати що воно (то, що стиль)) виробилося само по собі?
(відповісти)
х
2008-12-31 14:53:35
само по собі саме у мене, так як само по собі в кожного окремого автора, відображаючи його характер, світогляд, чуття, досвід, погляд, ставлення і всі інші набуті протягом життя особливості особистості.... ще будуть питання? :)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 17:49:13
### +++ ### ---------------------- Питав про переписування того, що при закінченні написання вважалося готовим. Але виявилося, що тра переписати. Так у вас буває?
(відповісти)
х
2008-12-30 18:01:22
це дуже подинокi випадки для мене :)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 18:02:57
в відсотках можна почути?
(відповісти)
х
2008-12-30 18:07:24
максимум 1 зi 100
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-30 18:03:43
буває))але признаюсь буває лінь переписувати.що є то є..якшо би моїм твором серйозно зацікавились і сказали от треба тут поправили, я б за це взялась..а так який сенс?))
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 18:07:47
мова про персональних редактора та поціновувача з глибоким відчуттям краси?
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-30 18:09:45
мова про справді обізнану людину, яка може щось порадити)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 18:12:57
так не втратиться твоя індивідуальність? хоча, звісно, це смішне припущення)
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-30 18:16:01
не втратиться))і це справді смішно))просто можна ж усвідомити певні свої помилки, звернути на це увагу і то тільки тобі вирішувати, виправляти їх чи ні))
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-30 18:16:54
чи можна так сказати про стилістичні помилки?
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-30 18:25:18
стилістичні помилки?ну власне колись я на це звернула увагу.я сама побачила шо пишу дуже вже посередньо і стиль написання був досить затертий.от і я вирішила виправлятись.а якщо би зараз так сталось..хм..я лише буду вдосконалювати але не міняти стиль.ну хіба що якшо мені самій цього захочеться))
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-31 12:02:22
що можете ви виділити основного у своєму стилі?
(відповісти)
Марта Славківна
2008-12-31 14:32:11
о а то вже ви вирішуйте))я пишу як пишу.а говорити конкретно в якому стилі не можу.поки що я лише виписуюсь
(відповісти)
Фома Пугаляк
2009-01-01 01:34:12
поки що це надовго? як гадаєте?
(відповісти)
Марта Славківна
2009-01-01 03:48:33
ну не знаю.хоч би ненадовго.хочеться то виписатись накінець)))) з новим роком)))
(відповісти)
Кориця
2008-12-30 22:46:35
банка з-під майонезу
(відповісти)
Тата Годецька
2008-12-31 09:01:50
там олію на фарби тримати можна:)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-31 11:57:24
велика та банка?))))
(відповісти)
Тата Годецька
2008-12-31 17:45:38
ну, в мене десь на півлітри:)
(відповісти)
Олексій Чупа
2008-12-30 23:16:38
жінки впливають:)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-31 11:58:51
яким чином?
(відповісти)
Олексій Чупа
2008-12-31 13:56:26
пряма залежність в писанні чогось і людиною якій належить серце
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-31 14:39:16
приклад навести можете?
(відповісти)
Кориця
2008-12-31 10:56:42
або обгортки від ірисок)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-31 11:58:10
мдя, таке у вас гарне псевдо а так смієтеся невлучно)
(відповісти)
Кориця
2008-12-31 12:10:34
ну як вже сміюся...знаєш,взагалі впливає все,та хоча б банка з-під майонезу,маєш уяву,то побачиш в ній цілий Всесвіт,і почнеш писати яко Гагарін,прославляючи космос різними одами=) Але найбільше впливають люди,спостереження за ними.Погодься ,хороший письменник має бути хорошим психоаналітиком)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2008-12-31 14:40:41
відносно психоаналітика дійсно неправильно. психологом - так). ------------ ну що ж, буду змушений просити вас про якийсь твір, в котрому фігуруватиме банка з-під майонезу).
(відповісти)
Кориця
2008-12-31 17:40:05
мені просто цікаво чи розрізняєте ви ці два поняття,але,зрештою,то все зводиться до психіки,тому залишмо це.А щодо тексту,то,мабуть, зараз піду на кухню і загляну в банку,якщо таки щось зачепить,то в літклубі з'явиться твір зі знайомою вам назвою=)
(відповісти)
Тата Годецька
2008-12-31 17:47:43
та! шановна, приходи завтра до мене і я тобі покажу свою банку. оголошується акція "віднайди у банці психо( в перекладі означає "душа" : ) ) :)
(відповісти)
Фома Пугаляк
2009-01-01 01:34:40
ну що зачепило? )
(відповісти)
Кориця
2008-12-31 18:44:54
=)
(відповісти)
Кориця
2009-01-01 19:59:47
результат можетезнайти серед моїх творів під назвою "Банка"=)
(відповісти)
Віктор Ковач
2009-11-12 22:30:22
оточуючий світ, бачення себе та інших в ньому, сприйняття автором цього світу... Те, як автор сприймає та пізнає реальність (мисленнєвий процес) формує у автора певні переконання і, як я їх називаю, "фактові кліше". Це важко пояснити, але спробую. Наприклад, автор спостерігає певні проблеми, факти (наркоманія, тероризм, кохання), пропускаючи їх при цьому через власну асоціативно-образну призму. Тобто сприймаючи ту чи іншу подію, автор будує певну логічну послідовність слів, словосполучень, картинок, образів, відео, звуків, запахів, які дають йому змогу найчіткіше для нього зрозуміти, закріпити в своїй пам"яті, пояснити це оточуючим, а відповідно і читачу. Тобто ця категорія суто суб"єктивна, а виходить, що істинного і єдино правильного тут немає. Якщо це дійсно так, то відповідно зміна стилю автора сигналізує про зміну спітосприйняття та світопізнання. Ну це суто моє суб"єктивне бачення обставин, які впливають на стиль...
(відповісти)
Олена Войтух
2010-07-12 15:05:08
ко ка їн!
(відповісти)
xander
2010-08-06 20:21:42
- Якби сходу знайшлася на це відповідь - в раю були б ми за сіє. Та ще ні. - Трохи переназвавши: річ у тому що впливає на стиль, а як це зробити. Як той казав:"Мене завжди більше цікавило - ЯК ЦЕ ЗРОБЛЕНО". - Стиль виникає від: багаторазово повтореного тропа на вибрану тему. Інверсія (1 шт.) не дає думи. Серія творів суто на інверсіях і про козаків - уже. - Нав'язливі почуття й думки. Думки та почуття, нав'язливо (=послідовно) викладені. - "Форумне" письмо. "Велика рідня" неможлива. Одразу спрямовано на бесіду: не зрозуміє - спитає, не спитало - отож, неістотно. - Якщо твір написано раз, його можна повторити ще 12345678 разів із варіаціями. Звідси - цикл. Цикл = манера. Зміна манери - уже стиль. "Асоціативна-образна призма" - ураган. Але. В таких не буде недостатка. - Бетховенське (як загальне ставлення й підхід до тексту) "моя позиція - опозиція", поза будь-якої залежности від істини. Логіка емоційного відгуку, логіка перевертання на протилежне. - "Уникати банального" (нововіденська школа); логіка, що керується бажанням знайти оригінальну, екзотичну точку зору.
(відповісти)
xander
2010-08-06 20:24:48
(Довідник народного сказителя) Як уже десь тут було сказано, на все свій час і своє врем'я. Час розставляти ноги і врем'я стискати коліна, час подавати заяву в ЗАГС і врем'я на позов до суду, час одягати джинси і врем'я знімати труси, час висякатися і врем'я витирати рукавом носа, час заходити у тромвай і врем'я платити штраф, час бухнути і врем'я здавати пляшки, час давати по пиці і врем'я отримувати бланж, час їсти цукерки і врем'я вставляти зуби. Чому з'явився цей відгук? - виникає слушне питання, що має, між тим, просту відповідь. Бо врем'я тому настало. Стиль це людина, людина звучить гордо, гордість смертний гріх, а горбатого могила править. Писати треба просто, за вийнятками тих випадків, коли краще писати складно. Слова вживати короткі й зрозумілі, крім тих, коли дорічні довгі й науковидні. Образи добирати меткі та влучні, крім тих випадків коли ліпи абищо. Лінії розвитку треба дотримуватись неухильно, крім тих випадків коли радше так-сяк-абияк. Пишучи тра добре дбати. Чим клясичний твір відріжняється од усякої халяви? Тим, що наприкінці дає крилатий вислів, коротку і влучну характеристику, яка відсумовує, по-перше, світогляд автора, покоління та суспільної свідомости кількох поспільних епох, по-друге свідчить співбесіднику про обізнаність мовця, придатна служити заключним акордом до балачок на інтелектуальні теми, лишаючи при тому вражіння приємного туману в голові, та по можливости сприяє травленню. Пишучи тра зважати, що мозок складається на 1 відсоток із сірої речовини, та на 99 - із жовтої. Сірою писар думає, жовта ж відповідальна за все інше. І добре, що людина використовує тільки 5% мозку, бо інакше мирне співіснування було б неможливе. Кожна порядна книжка має починатися якими-небудь святими словами. Як-от, наприклад: У початку сотворив Бог небо і землю. Або ж: У почині було Слово, й Слово було в Бога, й Бог було Слово. Привид ходить по Європі. Нєлєпо лі бяшет, братіє. Можна так: На початку треба зазначити про який предмет трактує ця книжка й до якої науки належить. Чи твоя, наприклад, книжка - порядна? Книжка має містити глибокі прозріння людської натури та трактувати про події небуденні, дивовижні та актуальні водночас. У ній мусять бути виведені особи, наділені високими морально-етичними якостями, що мають слугувати еталоном святости грішникам, каменем підпори праведникам, напученням для дітвори, зразком для підлітків, порадою людям середнього віку та розрадою - похилого. От, наприклад, твоя книжка - про кого? Кожна значна книжка має витирати білі плями. Витирати плями бажано прокладаючи консеквентні стежки до решти культурних племен. Нота бене: є інші племена, крім тих, що допіру сюсяли в колисці братніх народів-сестер. Прокладання стежок відбувається засвоєнням клясичніх творів, як-от "Альфа-Ромео і Джульєтта", "Сажотрус і Попелюшка", журнал "Джигун", "Артюр Рембо-2", "Капричос" Поганіні і "Роман про чортяче бздо"; знакомитих текстів, придатних до цитування, як-от "Дойче зольдатен, Дойче офіцірен! На хаус, на хаус, Ніхт капітулірен!", "Ой, як буйно квітне черемшина, Я без тебе, як пробита шина...", "Ой, лихо, не Петро, В нього пика, як відро...", "Блакитне - то любов, а жовте - то журба...", та видатних персон - д-р Бенджамін Будьспок, генерал Ів. Франко, Максим - матрос Магнітний Залізняк, цар Вухогорлогіс, співачка Сара Сенбернар; Атос, Портос, Араміс і сестриця Констанція, тощо. Засвоювати гідні північноазіатські тексти та реалії недоцільно, через відсутність таких. "Я б радше був у Філядельфії", каже про них В.С.Філдс Письменник не мусить шкутитьгати за епохою. Він має передкувати, заздалегідь склавши власний план "Барбариска" - так би мовити, працювати з випердженням. Приклад вірного передкування - романи "Хилороб" (Вадим Совко) та "Пригоди доктора Гальванеску". Пишучи тра, втім, зважати: література, як химерна молодиця, вимагає великої роботи над собою. Єдина порада молодим літераторам: залізь і куй, поки гаряча. Тільки тоді є шанц, що вона запросить вас на білий гопак. Кадри вирішують все, як казав відомий кінорежисер. Це треба розуміти так, що субєктивна творчість є тільки "шліфування" народної творчости. Як той казав: "Телеграфний стовп - це добре відредагована ялинка". Аби твір ваш не лишився, як глас Діогена, волаючого з бочки; ви мусіте не лише вживати слова стограматично правильно, а винищувати слова-покручі. Недаремно нашу мову називають пташиною. Прислухайтесь-но : жджид, жджіхад, бжджоли, жджужджелиця, жджлоб, жджджигун... Вона дійсно співучіша за італійську. Пильнуйте та не забувайте: на кожну Марту Богачевську-Хом'як знайдеться своя Магдалена Вишневецька-Пацюк! Най, як поставити двокрапку, слівце заохочення. Ти, гунцвот доста мудрий, пишеш? Аво жи зачне хтос допитуват, не бій си, ніч ти си не стане, - жи се Божий палець!
(відповісти)
( написати коментар )